بزرگ ترین مرجع پاورپوینت های تخصصی روانشناسی

رسانه های اجتماعی و ایده آل های زیبایی غیر واقعی

 

آیا الگوریتم های رسانه های اجتماعی، زیبایی ایده آل را تداوم می بخشند؟

ارسال شده در 29 ژانویه 2024 | بررسی شده توسط میشل کویرک

نوشته شده توسط هدر ویدوز و جسیکا ساترلند، دانشگاه وارویک

نکات کلیدی

مردم بر استفاده از رسانه های اجتماعی خود احساس عدم کنترل دارند.

حتی اگر با محتوای زیبایی درگیر نباشیم، الگوریتم ها همچنان تصاویر زیبایی ایده آل را به ما نشان می دهند.

ما باید به این فکر کنیم که چرا در وهله اول اینقدر به ایده آل زیبایی وسواس داریم.

هر چند وقت یک بار متوجه می‌شوید که یک ساعت را با پیمایش غیرفعال در رسانه‌های اجتماعی از دست داده‌اید؟ فقط یک لحظه نشستی تا استراحت کنی و ناگهان نیمی از صبح تمام شد. تقریباً در همه جا می چرخیم، روی مبل، در رختخواب دراز کشیده، در اتوبوس، منتظر اتوبوس، در جلسات کاری یا کلاس های خسته کننده. تجزیه و تحلیل اخیر یافته های مطالعه کوهورت هزاره 2019 نشان می دهد که تقریباً نیمی از جوانان 17 ساله بریتانیایی (48 درصد؛ 7022=n) احساس اعتیاد به رسانه های اجتماعی می کنند. دختران (57 درصد) بسیار بیشتر از پسران (37 درصد) چنین احساسی داشتند. این یک تصادف نیست؛ برای کار، رسانه های اجتماعی باید توجه ما را جلب کنند. رسانه های اجتماعی طوری طراحی شده اند که ما را در حرکت نگه دارند. اینکه آیا از نظر بالینی اعتیادآور است یا نه، جای بحث دارد، اما آنچه واضح است این است که مردم احساس می‌کنند کنترلی بر استفاده از رسانه‌های اجتماعی ندارند.

 

اثرات این استفاده خارج از کنترل نگران کننده است. مطالعه کوهورت هزاره نشان می‌دهد که در میان نوجوانان 14 ساله، «استفاده بیشتر از رسانه‌های اجتماعی با آزار و اذیت آنلاین، خواب ضعیف، اعتماد به نفس پایین و تصویر بدن ضعیف مرتبط است. این عوارض به نوبه خود با افزایش علائم افسردگی همبستگی مثبت دارند.» این فهرست بسیار گسترده‌ای از آسیب‌ها است، به خصوص اگر آسیب‌های نارضایتی از تصویر بدن را جدی بگیرید. شواهد نشان می دهد که این فقط نوجوانان نیستند که تحت تأثیر قرار می گیرند. در مطالعه‌ای در مورد رابطه بین اعتیاد به رسانه‌های اجتماعی و نارضایتی از بدن، مشخص شد که زنانی که علائم بیشتری از اعتیاد به رسانه‌های اجتماعی داشتند، بیشتر متاثر از از فشار ظاهری بودند و احتمال بیشتری وجود داشت که آرمان زیبایی را درونی کنند.

 

با بصری شدن فرهنگ آنلاین به Snapchat، TikTok، BeReal و Instagram به جای اینکه مبتنی بر متن باشد، ما با تصاویر و ویدیوهای افراد دیگر هجوم آورده‌ایم و احساس می‌کنیم که با اشتراک‌گذاری سلفی‌ها و ویدیوهای خود، نیاز به مشارکت داریم. استفاده از رسانه های اجتماعی در این روش های مبتنی بر تصویر می تواند مشکل ساز باشد.

رسانه‌های اجتماعی به توجه بی‌نظیر ما متکی هستند. این کار با نگه داشتن ما در اسکرول کردن، لایک کردن، نظر دادن و مقایسه خودمان با دیگران کار می کند. قبلاً در مورد استانداردهای غیرواقعی زیبایی و سبک زندگی که در رسانه های اجتماعی تداوم یافته اند، مطالب زیادی نوشته شده است، تا حدی به این دلیل که ما فقط “بهترین خود” خود را آنلاین قرار داده ایم. در حالی که استانداردهای زیبایی غیر واقعی در رسانه ها چیز جدیدی نیست، تعداد تصاویر و زمانی که ما صرف تماشای آنها می کنیم بسیار زیاد است. ما در حال حاضر به طور متوسط هر روز 2 ساعت و ½ ساعت را در رسانه های اجتماعی می گذرانیم – و برخی از مطالعات اخیر که هنوز منتشر نشده اند نشان می دهد که این تخمین پایین است.

توجه ما به یک کالای ارزشمند تبدیل شده است و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی سخت تلاش می‌کنند تا سهم بازار خود را به حداکثر برسانند. روزهایی که پست‌های رسانه‌های اجتماعی به ترتیب زمانی مرتب می‌شوند، گذشته است. الگوریتم‌ها با کمک هوش مصنوعی فیدبک های ما را برای به حداکثر رساندن توجه، مدیریت می‌کنند. هدف الگوریتم ها این است که ما را تا زمانی که ممکن است به صفحه نمایش بچسبانند. الگوریتم‌ها با تجزیه و تحلیل لایک‌ها، نظرات و اشتراک‌گذاری‌های ما، اطلاعات را در فیدهای شخصی ما مرتب می‌کنند و هدف قرار می‌دهند. هر چه بیشتر به انواع خاصی از تصاویر و ویدیوها نگاه کنیم، الگوریتم بیشتر محتوای مشابه را به ما باز می گرداند. این یک حباب فیلتر ایجاد می کند، یک محفظه پژواک که در آن ما بیشتر و بیشتر محتوای مشابه را می بینیم. اغلب در مورد زنان جوان، محتوایی که ما دریافت می‌کنیم از چهره‌ها و بدن‌های ایده‌آل‌شده است – صورت اینستاگرامی، بدن باربی که به شکل پلاستیک محکم است، اگر زمانی به یک پست زیبایی نگاه کنیم یا با محتوای زیبایی درگیر شویم، خیلی زود بمباران خواهیم شد. با پست هایی که ایده آل زیبایی دست نیافتنی را تبلیغ می کند.

حتی اگر شخصاً با محتوای زیبایی درگیر نباشیم، الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی همچنان به طور معمول تصاویر زیبایی ایده‌آل را ارائه می‌کنند، زیرا این نوع محتوا عموماً محبوب است. اجتناب از مصرف محتوای زیبایی در دنیای بصری تقریبا غیرممکن است – آن را امتحان کنید و ببینید چقدر موفق هستید.

اما ما نمی توانیم تنها الگوریتم های رسانه های اجتماعی را برای تداوم ایده آل زیبایی سرزنش کنیم. قبلاً در مورد اینکه تیپ بدنی «ایده‌آل» در رسانه‌های اجتماعی چگونه به نظر می‌رسد، این که چگونه ویژگی‌های ایده‌آل زیبایی جهانی (لاغر، محکم، صاف و جوان) را دنبال می‌کند، و این موضوع که رسانه های اجتماعی آرزوهای ما را به ما نشان می‌دهد نوشته‌ایم. در حالی که هدف الگوریتم‌ها این است که ما را در حال پیمایش نگه دارند، اما به ما محتوای زیبایی می‌دهند زیرا ما با انگشتان و شست‌های خود رای داده‌ایم. این محتوایی است که ما می خواهیم ببینیم. برای مقابله با مضرات رسانه های اجتماعی و تأثیرات آن بر تصویر بدن خود، باید در وهله اول به این فکر کنیم که چرا اینقدر به ایده آل زیبایی وسواس داریم. مطمئناً، الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی مشکل را تشدید می‌کنند، اما هنوز می توان گفت که در واقع شبکه های اجتماعی به خواسته‌های انسان پاسخ می‌دهند، خواسته‌هایی که رسانه ها کالایی می‌کنند و میل به رسیدن این خواسته ها را تشدید می‌کنند، اما نه خواسته‌هایی که خود رسانه ها ایجاد می‌کنند.

تاریخ انتشار : 6 مهر 1403نویسنده : دسته بندی : رسانه, مقالات
دیدگاه کاربران
  • windreamph 19 آذر 1404 / 9:05 ق.ظ

    It’s easy to get carried away with online gaming, so setting limits is crucial. Seeing platforms like windream ph download prioritize responsible gaming & local payment options (like GCash!) is a good sign. Play smart, everyone!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان